156647
Książka
W koszyku
„Kształcenie poprawności ortograficznej polega na opanowaniu umiejętności i nawyku bezbłędnego pisania. Ważną rzeczą jest przestrzeganie zasad i prawidłowości, jakie leżą u podstaw kształcenia nawyku ortograficznego. Stan taki osiąga dziecko wówczas, gdy rozumie budowę i sens pisanych słów, właściwie dobiera znaki graficzne i sprawnie posługuje się zasadami ortograficznymi. Recenzowana książka składa się z: wprowadzenia, dwóch części: - A – ortografia i dziewięć rozdziałów oraz - B – interpunkcja i dwóch rozdziałów, spisu tabel i bibliografii. A. ORTOGRAFIA Rozdział I – Determinanty sprawności ortograficznej uczniów stanowi o kompetencjach ortograficznych a typach pamięci w tym roli elementów graficznych, tablic ortograficznych i pracy ze słownikiem ortograficznym a ponadto roli powtórzeń w kształtowaniu kompetencji ortograficznych i znajomości reguł ortograficznych. Rozdział II – Treści ortograficzne w klasach I–III charakteryzuje ortografię w klasach młodszych w ujęciu ogólnym i szczegółowym. Ponadto zawarte są główne zasady pisowni oraz wynikające z nich wnioski dla nauczania (zasada fonetyczna, morfologiczna, historyczna, konwencjonalna). Całość rozdziału zamyka wykaz ortogramów dla klas I–III. Rozdział III poświęcony jest Kompetencjom ortograficznym uczniów na etapie kształcenia wczesnoszkolnego przedstawionym w postaci tabeli, która pozwala na ich porównanie w poszczególnych klasach. Kolejne dwa rozdziały: IV – Integracja w kształceniu ortograficznym i V – Ćwiczenia ortograficzne zwracają uwagę Czytelnikowi na integrację ortografii z różnymi działami nauki o języku takimi jak: fonetyka, słowotwórstwo, fleksja. Wszystkie wywody Autorów analizowane są na wielości przykładów”. Piotr Kowolik źródło opisu: https://bazhum.muzhp.pl
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112708 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 156-159.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
„Kształcenie poprawności ortograficznej polega na opanowaniu umiejętności i nawyku bezbłędnego pisania. Ważną rzeczą jest przestrzeganie zasad i prawidłowości, jakie leżą u podstaw kształcenia nawyku ortograficznego. Stan taki osiąga dziecko wówczas, gdy rozumie budowę i sens pisanych słów, właściwie dobiera znaki graficzne i sprawnie posługuje się zasadami ortograficznymi. Recenzowana książka składa się z: wprowadzenia, dwóch części: - A – ortografia i dziewięć rozdziałów oraz - B – interpunkcja i dwóch rozdziałów, spisu tabel i bibliografii. A. ORTOGRAFIA Rozdział I – Determinanty sprawności ortograficznej uczniów stanowi o kompetencjach ortograficznych a typach pamięci w tym roli elementów graficznych, tablic ortograficznych i pracy ze słownikiem ortograficznym a ponadto roli powtórzeń w kształtowaniu kompetencji ortograficznych i znajomości reguł ortograficznych. Rozdział II – Treści ortograficzne w klasach I–III charakteryzuje ortografię w klasach młodszych w ujęciu ogólnym i szczegółowym. Ponadto zawarte są główne zasady pisowni oraz wynikające z nich wnioski dla nauczania (zasada fonetyczna, morfologiczna, historyczna, konwencjonalna). Całość rozdziału zamyka wykaz ortogramów dla klas I–III. Rozdział III poświęcony jest Kompetencjom ortograficznym uczniów na etapie kształcenia wczesnoszkolnego przedstawionym w postaci tabeli, która pozwala na ich porównanie w poszczególnych klasach. Kolejne dwa rozdziały: IV – Integracja w kształceniu ortograficznym i V – Ćwiczenia ortograficzne zwracają uwagę Czytelnikowi na integrację ortografii z różnymi działami nauki o języku takimi jak: fonetyka, słowotwórstwo, fleksja. Wszystkie wywody Autorów analizowane są na wielości przykładów”. Piotr Kowolik źródło opisu: https://bazhum.muzhp.pl
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej