155799
Książka
W koszyku
Praktyczny przewodnik dla nauczycieli pracującymi z dziećmi z autyzmem w szkołach ponadpodstawowych powstał na podstawie badań przeprowadzonych przez Australijskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem. Autorzy publikacji przedstawiają konkretne strategie, wskazówki i przykłady do pracy z dziećmi autystycznymi. Celem pracy z tymi dziećmi jest zwiększenie ich motywacji, aktywności i zaangażowania w środowisku szkoły ogólnodostępnej. Omówiono problemy w zakresie uczenia się i studiowania, socjalizacji i nawiązywania przyjaźni, organizacji i planowania, stresu i niepokoju. Książka zawiera trzy rozdziały. Pierwszy omawia istotę zaburzeń autystycznych, cechy autystyczne, teorie deficytów poznawczych, w tym wpływ cech autystycznych na rozwój ucznia. Druga część pokazuje wpływ zaburzeń autystycznych oraz zaburzeń pokrewnych na funkcjonowanie uczniów dotkniętych autyzmem i wyzwania dla uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w procesie edukacji w ogólnodostępnej szkole średniej. Trzeci rozdział stanowi zasadniczą część poradnika dla nauczycieli i zawiera konkretne strategie w nauczaniu uczniów z autyzmem. Przedstawiono model edukacji włączającej i model wspierania pozytywnych zachowań, grupy wsparcia. Omówiono m.in. nieszablonowe podejścia do kształcenia uczniów autystycznych, „ośrodek odrabiania prac domowych” w szkole, zindywidualizowane plany edukacyjne, ocenianie umiejętności, programy nauczania, wspieranie interakcji społecznych i rozwoju społeczno-emocjonalnego ucznia, działania profilaktyczne, strategie działań interwencyjnych oraz planowanie przyszłości edukacyjnej lub zawodowej. źródło opisu: http://pbw.gda.pl.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114933 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. równoległy: Practical guide for teachers of students with an autism spectrum disorder in secondary education, 2012
Uwaga ogólna
Tytuł oryginału: A practical guide for teachers of students with an autism spectrum disorder in secondary education.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 187-192. Indeksy.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Praktyczny przewodnik dla nauczycieli pracującymi z dziećmi z autyzmem w szkołach ponadpodstawowych powstał na podstawie badań przeprowadzonych przez Australijskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem. Autorzy publikacji przedstawiają konkretne strategie, wskazówki i przykłady do pracy z dziećmi autystycznymi. Celem pracy z tymi dziećmi jest zwiększenie ich motywacji, aktywności i zaangażowania w środowisku szkoły ogólnodostępnej. Omówiono problemy w zakresie uczenia się i studiowania, socjalizacji i nawiązywania przyjaźni, organizacji i planowania, stresu i niepokoju. Książka zawiera trzy rozdziały. Pierwszy omawia istotę zaburzeń autystycznych, cechy autystyczne, teorie deficytów poznawczych, w tym wpływ cech autystycznych na rozwój ucznia. Druga część pokazuje wpływ zaburzeń autystycznych oraz zaburzeń pokrewnych na funkcjonowanie uczniów dotkniętych autyzmem i wyzwania dla uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w procesie edukacji w ogólnodostępnej szkole średniej. Trzeci rozdział stanowi zasadniczą część poradnika dla nauczycieli i zawiera konkretne strategie w nauczaniu uczniów z autyzmem. Przedstawiono model edukacji włączającej i model wspierania pozytywnych zachowań, grupy wsparcia. Omówiono m.in. nieszablonowe podejścia do kształcenia uczniów autystycznych, „ośrodek odrabiania prac domowych” w szkole, zindywidualizowane plany edukacyjne, ocenianie umiejętności, programy nauczania, wspieranie interakcji społecznych i rozwoju społeczno-emocjonalnego ucznia, działania profilaktyczne, strategie działań interwencyjnych oraz planowanie przyszłości edukacyjnej lub zawodowej. źródło opisu: http://pbw.gda.pl.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej