155799
Książka
W koszyku
(Pedagogika Rodziny w Teorii i Praktyce ; t. 7)
Wychowanie w rodzinie rozumiane jako proces i rezultat jest przedmiotem ana­liz, badań i refleksji różnych dyscyplin naukowych. Niniejsza publikacja przybliża rzeczywistość wychowania w rodzinie w wybranych zagadnieniach pedagogicznych z uwzględnieniem prawidłowego funkcjonowania rodziny i niektórych aspektów jej dysfunkcjonalności. Rzeczywistość zewnętrzna stawia rodzinę wobec wielu zmian i wyzwań o charakterze socjokulturowym, ustrojowym, gospodarczym i technolo­gicznym, zmuszając niejako do poszukiwania nowych sposobów funkcjonowania i radzenia sobie w przestrzeni wychowania dziecka. Zmiany te mogą usprawniać wy­chowawcze funkcjonowanie rodziny, ale nierzadko niosą też ze sobą różnego rodzaju trudności i zagrożenia. Niepokojące zjawiska obserwowane obecnie w życiu rodzinnym, np. korozja więzi w rodzinie i poczucie osamotnienia jej członków, wzrastająca liczba związków kohabitacyjnych, rozwodów, preferowanie konsumpcyjnego stylu życia czy relatywizacja wartości, nie są obojętne dla prawidłowego rozwoju i wychowania dziecka. Mając na uwadze perspektywę pedagogicznego oglądu, w książce podjęto próbę określenia zjawisk i reguł charakterystycznych dla wychowania w rodzinie, uwzględniając fakt zmienności warunków dokonujący się w czasie i w przestrzeni i mający znaczenie dla wychowania we współczesnej rodzinie. źrodło opisu: od wydawcy
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112278 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Seria Główna: Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 187.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 131-144.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Wychowanie w rodzinie rozumiane jako proces i rezultat jest przedmiotem ana­liz, badań i refleksji różnych dyscyplin naukowych. Niniejsza publikacja przybliża rzeczywistość wychowania w rodzinie w wybranych zagadnieniach pedagogicznych z uwzględnieniem prawidłowego funkcjonowania rodziny i niektórych aspektów jej dysfunkcjonalności. Rzeczywistość zewnętrzna stawia rodzinę wobec wielu zmian i wyzwań o charakterze socjokulturowym, ustrojowym, gospodarczym i technolo­gicznym, zmuszając niejako do poszukiwania nowych sposobów funkcjonowania i radzenia sobie w przestrzeni wychowania dziecka. Zmiany te mogą usprawniać wy­chowawcze funkcjonowanie rodziny, ale nierzadko niosą też ze sobą różnego rodzaju trudności i zagrożenia. Niepokojące zjawiska obserwowane obecnie w życiu rodzinnym, np. korozja więzi w rodzinie i poczucie osamotnienia jej członków, wzrastająca liczba związków kohabitacyjnych, rozwodów, preferowanie konsumpcyjnego stylu życia czy relatywizacja wartości, nie są obojętne dla prawidłowego rozwoju i wychowania dziecka. Mając na uwadze perspektywę pedagogicznego oglądu, w książce podjęto próbę określenia zjawisk i reguł charakterystycznych dla wychowania w rodzinie, uwzględniając fakt zmienności warunków dokonujący się w czasie i w przestrzeni i mający znaczenie dla wychowania we współczesnej rodzinie. źrodło opisu: od wydawcy
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej