156956
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Spis treści: WSTĘP. 1. Kluczowe pytania o istotę funkcjonowania szkoły i nauczycieli. 2. Nie ucz tego, ucz, jak. I. ORGANIZACJA PROCESU. 1. Nauczanie czy uczenie się uczniów. 2. Tajemnice organizacji procesu. 3. Non scholae, sed vitae discimus. II. BUDOWANIE RELACJI. 1. Być jak uczniowie. 2. Nauczyciel na trudne czasy. 3. Cyfrowy wymiar relacji. III. TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W ROZWOJU. 1. Czynniki stymulacji zaangażowania uczniów. 2. Pozyskiwanie uczniów. IV. KORZYSTANIE ZE ŹRÓDEŁ I PRZETWARZANIE INFORMACJI. 1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji. 2. Rozumienie treści a kompetencje XXI wieku. 3. Promowanie krytycznego myślenia. 4. Biblioteka a zarządzanie informacją. V. ROZWIJANIE KOMPETENCJI UCZNIÓW. 1. Podstawy angażowania uczniów i nauczycieli. 2. Uczenie się uczniów. 3. Osobiste zaangażowanie ucznia. VI. PRACA Z PYTANIAMI. 1. Pytania zadawane przez nauczycieli. 2. Znaczenie pytań w procesie uczenia się. VII. UWAŻNOŚĆ, SŁUCHANIE, ROZMOWA. 1. Znaczenie słów. 2. Szkoła jako społeczność dialogu. 3. Korzystanie z ciszy. Spis treści cd.: VIII. DBAŁOŚĆ O WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW. 1. Współpraca w klasie. 2. Czynniki wspierające zespołowe uczenie się. IX. UNIKANIE OCEN 1. Ocenianie jako element ukrytego programu szkoły. 2. Psychologiczne aspekty oceniania. 3. Pożyteczne ocenianie. 4. Informacja zwrotna. X. DBAŁOŚĆ O PRZESTRZEŃ. 1. Ważny aspekt organizacji pracy szkoły. 2. Przestrzeń edukacyjna przyjazna uczeniu się. 3. Szkoła jako przestrzeń dorastania i rozwoju. XI. PRACA Z BŁĘDEM. 1. Błąd jako sytuacja uczenia się przez doświadczenie. 2. Kultura błędu. 3. Odwracanie błędnych koncepcji. XII. PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO SAMODZIELNEGO UCZENIA SIĘ. XIII. WSPIERANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I ROZWOJU UCZNIÓW. 1. Podstawy rozwoju autonomii uczniów. 2. Nic nie dzieje się samo przez się. 3. Metody pracy wspierające rozwój i zaangażowanie uczniów. 4. Organizacja środowiska uczenia się i rozwoju. 5. Wspieranie rozwoju ucznia. 6. Podstawy rozwoju kompetencji nauczycielskich. 7. Tworzenie środowiska edukacyjnego. XIV. ROZWIJANIE WARSZTATU. 1. Warsztat pracy a rozwój kompetencji uczniowskich. 2. Profesjonalizacja procesu rozwoju. XV. SZKOŁA PEŁNA INNOWACJI. 1. Kierunki edukacji przyszłości. 2. Szkoła dla innowatora. 3. Samodzielność myślenia. 4. Rozwiązywanie problemów. 5. Zarządzanie sobą. 6. Współpraca. 7. Liderstwo. POSŁOWIE. Dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, studentów kierunków pedagogicznych.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113603 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38444 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44721 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 385-389.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Spis treści: WSTĘP. 1. Kluczowe pytania o istotę funkcjonowania szkoły i nauczycieli. 2. Nie ucz tego, ucz, jak. I. ORGANIZACJA PROCESU. 1. Nauczanie czy uczenie się uczniów. 2. Tajemnice organizacji procesu. 3. Non scholae, sed vitae discimus. II. BUDOWANIE RELACJI. 1. Być jak uczniowie. 2. Nauczyciel na trudne czasy. 3. Cyfrowy wymiar relacji. III. TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W ROZWOJU. 1. Czynniki stymulacji zaangażowania uczniów. 2. Pozyskiwanie uczniów. IV. KORZYSTANIE ZE ŹRÓDEŁ I PRZETWARZANIE INFORMACJI. 1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji. 2. Rozumienie treści a kompetencje XXI wieku. 3. Promowanie krytycznego myślenia. 4. Biblioteka a zarządzanie informacją. V. ROZWIJANIE KOMPETENCJI UCZNIÓW. 1. Podstawy angażowania uczniów i nauczycieli. 2. Uczenie się uczniów. 3. Osobiste zaangażowanie ucznia. VI. PRACA Z PYTANIAMI. 1. Pytania zadawane przez nauczycieli. 2. Znaczenie pytań w procesie uczenia się. VII. UWAŻNOŚĆ, SŁUCHANIE, ROZMOWA. 1. Znaczenie słów. 2. Szkoła jako społeczność dialogu. 3. Korzystanie z ciszy. Spis treści cd.: VIII. DBAŁOŚĆ O WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW. 1. Współpraca w klasie. 2. Czynniki wspierające zespołowe uczenie się. IX. UNIKANIE OCEN 1. Ocenianie jako element ukrytego programu szkoły. 2. Psychologiczne aspekty oceniania. 3. Pożyteczne ocenianie. 4. Informacja zwrotna. X. DBAŁOŚĆ O PRZESTRZEŃ. 1. Ważny aspekt organizacji pracy szkoły. 2. Przestrzeń edukacyjna przyjazna uczeniu się. 3. Szkoła jako przestrzeń dorastania i rozwoju. XI. PRACA Z BŁĘDEM. 1. Błąd jako sytuacja uczenia się przez doświadczenie. 2. Kultura błędu. 3. Odwracanie błędnych koncepcji. XII. PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO SAMODZIELNEGO UCZENIA SIĘ. XIII. WSPIERANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I ROZWOJU UCZNIÓW. 1. Podstawy rozwoju autonomii uczniów. 2. Nic nie dzieje się samo przez się. 3. Metody pracy wspierające rozwój i zaangażowanie uczniów. 4. Organizacja środowiska uczenia się i rozwoju. 5. Wspieranie rozwoju ucznia. 6. Podstawy rozwoju kompetencji nauczycielskich. 7. Tworzenie środowiska edukacyjnego. XIV. ROZWIJANIE WARSZTATU. 1. Warsztat pracy a rozwój kompetencji uczniowskich. 2. Profesjonalizacja procesu rozwoju. XV. SZKOŁA PEŁNA INNOWACJI. 1. Kierunki edukacji przyszłości. 2. Szkoła dla innowatora. 3. Samodzielność myślenia. 4. Rozwiązywanie problemów. 5. Zarządzanie sobą. 6. Współpraca. 7. Liderstwo. POSŁOWIE. Dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, studentów kierunków pedagogicznych.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej