156296
Książka
W koszyku
Książka do teatrzyku kamishibai. Wiek 4+.
Niesamowita bajka terapeutyczna z wątkiem detektywistycznym - o tolerancji i akceptacji. Co zrobić, gdy w grupie pojawi się ktoś nowy? Polubić, czy nie? Coś nam zazwyczaj szepcze do ucha, że chyba raczej nie! Bo przecież jest nowy albo nowa – czyli zupełnie ktoś nieznany, inny. Jednak bądźcie czujni i nie dajcie się zwieść pozorom! Pod tą tajemniczą innością może ukrywać się ktoś naprawdę niezwykły! Taka historia przydarzyła się naszej tytułowej bohaterce Uli. Trafiła do nowej szkoły i nowej klasy. Od początku nie przypadła do gustu grupie dzieci, które bardzo dobrze się znały. Wkrótce jednak okazało się, że nowa koleżanka świetnie poradziła sobie w trudnej sytuacji, jaka zaistniała w szkole, imponując wszystkim swoją odwagą, wiedzą i umiejętnościami. Dwa, z pozoru nie związane ze sobą epizody, poprowadzą nas do rozwiązania zagadki, którą okaże się dziwny obiekt, znaleziony na placu zabaw. Będzie to damski kapelusz…….. Kiedy dzięki Uli dowiemy się, co było powodem panicznego strachu dzieci, pozostanie nam do rozwiązania jeszcze jedna zagadka: jakim sposobem wolno chodząca jaszczurka trafiła na plac zabaw z odległego parku? To frapujące zagadnienie może zainspirować słuchające opowiadania dzieci, alby puścić wodze fantazji i zabawić się w Sherlocka Holmes’a. Każdy może rozwinąć twórczo tę historię i napisać swoją fascynującą wersję wydarzeń. W ten sposób opowiadanie „Ula jest inna” stanie się świetnym tematem lekcji języka polskiego. Innym, nawet bardziej doniosłym zagadnieniem, które warto byłoby uczynić tematem dyskusji w klasie bądź w grupie przedszkolnej jest problem akceptacji i tolerancji. Chociaż te dwa pojęcia są często mylone i fałszywie interpretowane, to jednak gdy spotykamy się na co dzień w szkole, na podwórku z przykładami braku akceptacji ze strony grupy rówieśniczej dla dzieci, które są albo gorzej ubrane, albo mają pewien defekt urody lub jakiś rodzaj niepełnosprawności, od razu staje się jasne, czego w swej istocie ta dyskusja miałaby dotyczyć i do jakiej konkluzji prowadzić. Źródło opisu: https://alebajki.pl/pl/p/Ula-jest-inna-o-tolerancji-i-akceptacji/95.
Status dostępności:
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 115347 Inf. (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Karty zadrukowane dwustronnie.
Książka do teatrzyku Kamishibai.
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Książka do teatrzyku kamishibai. Wiek 4+.
Niesamowita bajka terapeutyczna z wątkiem detektywistycznym - o tolerancji i akceptacji. Co zrobić, gdy w grupie pojawi się ktoś nowy? Polubić, czy nie? Coś nam zazwyczaj szepcze do ucha, że chyba raczej nie! Bo przecież jest nowy albo nowa – czyli zupełnie ktoś nieznany, inny. Jednak bądźcie czujni i nie dajcie się zwieść pozorom! Pod tą tajemniczą innością może ukrywać się ktoś naprawdę niezwykły! Taka historia przydarzyła się naszej tytułowej bohaterce Uli. Trafiła do nowej szkoły i nowej klasy. Od początku nie przypadła do gustu grupie dzieci, które bardzo dobrze się znały. Wkrótce jednak okazało się, że nowa koleżanka świetnie poradziła sobie w trudnej sytuacji, jaka zaistniała w szkole, imponując wszystkim swoją odwagą, wiedzą i umiejętnościami. Dwa, z pozoru nie związane ze sobą epizody, poprowadzą nas do rozwiązania zagadki, którą okaże się dziwny obiekt, znaleziony na placu zabaw. Będzie to damski kapelusz…….. Kiedy dzięki Uli dowiemy się, co było powodem panicznego strachu dzieci, pozostanie nam do rozwiązania jeszcze jedna zagadka: jakim sposobem wolno chodząca jaszczurka trafiła na plac zabaw z odległego parku? To frapujące zagadnienie może zainspirować słuchające opowiadania dzieci, alby puścić wodze fantazji i zabawić się w Sherlocka Holmes’a. Każdy może rozwinąć twórczo tę historię i napisać swoją fascynującą wersję wydarzeń. W ten sposób opowiadanie „Ula jest inna” stanie się świetnym tematem lekcji języka polskiego. Innym, nawet bardziej doniosłym zagadnieniem, które warto byłoby uczynić tematem dyskusji w klasie bądź w grupie przedszkolnej jest problem akceptacji i tolerancji. Chociaż te dwa pojęcia są często mylone i fałszywie interpretowane, to jednak gdy spotykamy się na co dzień w szkole, na podwórku z przykładami braku akceptacji ze strony grupy rówieśniczej dla dzieci, które są albo gorzej ubrane, albo mają pewien defekt urody lub jakiś rodzaj niepełnosprawności, od razu staje się jasne, czego w swej istocie ta dyskusja miałaby dotyczyć i do jakiej konkluzji prowadzić. Źródło opisu: https://alebajki.pl/pl/p/Ula-jest-inna-o-tolerancji-i-akceptacji/95.
Uwaga dotycząca finansowania
Zakupiono ze środków NPRCz w 2023 r. - sygnatura 115347 Inf.
Uwaga dotycząca języka
Tekst równolegle w języku polskim i w przekładzie angielskim, hiszpańskim, niemieckim i ukraińskim w wersjach uproszczonych utworu.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej