155702
Książka
W koszyku
Już sam życiorys Renégo de Obaldii zdaje się sugerować żywiołową osobowość. Urodził się w 1918 roku w Hongkongu. Ojciec jego był Panamczykiem, matka Francuzką. Większość studiów odbył w Paryżu. W 1940 roku dostał się do niewoli niemieckiej. Przez cztery lata był więziony na Śląsku. W 1948 r. zdobywa pierwsze laury literackie poematem "Midi". Od tego czasu jego kariera rozwija się bujnie i wielotorowo, obejmując poematy prozą (m.in. "Les richesses naturelles", 1952), powieści (w 1956 r. Prix d'Humour Noir za "Ucieczkę do Waterloo" oraz "Grafa Zeppelina albo namiętność Emila") i wreszcie twórczość teatralną, w której osiągnął największe sukcesy. "La Génousie" (1960), "Du vent dans les branches de sassafras" (1965), czy "Sept impromptus a loisir" zdobyły sławę międzynarodową.
W obecnie prezentowanych polskiemu czytelnikowi mini-opowiadaniach Obaldii krytyka francuska widzi najcelniejszą realizację podstawowej zasady jego twórczości, opartej na sarkastycznym czarnym humorze odziedziczonym w spadku po surrealistach i utworach Henri Michaux. [Wydawnictwo Literackie]
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46230 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Tyt. oryg.: Les richesses naturelles (récits-éclairs)
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Już sam życiorys Renégo de Obaldii zdaje się sugerować żywiołową osobowość. Urodził się w 1918 roku w Hongkongu. Ojciec jego był Panamczykiem, matka Francuzką. Większość studiów odbył w Paryżu. W 1940 roku dostał się do niewoli niemieckiej. Przez cztery lata był więziony na Śląsku. W 1948 r. zdobywa pierwsze laury literackie poematem "Midi". Od tego czasu jego kariera rozwija się bujnie i wielotorowo, obejmując poematy prozą (m.in. "Les richesses naturelles", 1952), powieści (w 1956 r. Prix d'Humour Noir za "Ucieczkę do Waterloo" oraz "Grafa Zeppelina albo namiętność Emila") i wreszcie twórczość teatralną, w której osiągnął największe sukcesy. "La Génousie" (1960), "Du vent dans les branches de sassafras" (1965), czy "Sept impromptus a loisir" zdobyły sławę międzynarodową.
W obecnie prezentowanych polskiemu czytelnikowi mini-opowiadaniach Obaldii krytyka francuska widzi najcelniejszą realizację podstawowej zasady jego twórczości, opartej na sarkastycznym czarnym humorze odziedziczonym w spadku po surrealistach i utworach Henri Michaux. [Wydawnictwo Literackie]
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej