155702
Książka
W koszyku
Niniejsza książka poświęcona jest problematyce wychowania w szkole. Składa się ona z trzech uzupełniających się wzajemnie rozdziałów. W pierwszym przedstawiono szkołę jako środowisko wychowawcze. Skoncentrowano się tu na wychowawczej funkcji szkoły oraz jej klimacie w kontekście efektywności procesu wychowawczego. Ukazano także rodzaje postaw wychowawczych nauczycieli, z zaznaczeniem ich wpływu na zachowanie uczniów, oraz omówiono podstawowe zjawiska i procesy zachodzące w klasie szkolnej jako grupie rówieśniczej. W rozdziale drugim omówiono wybrane czynniki warunkujące skuteczność oddziaływań wychowawczych nauczycieli. Zwrócono uwagę na rolę wartości w wychowaniu, opisano specyfikę konstruktywnych relacji nauczyciela z uczniami, zaakcentowano konieczność wnikliwego poznawania wychowanków i zaspokajania ich potrzeb oraz ukazano znaczenie współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów dla efektywności procesu wychowawczego. Trzeci, ostatni, rozdział zawiera propozycję ćwiczeń służących wspomaganiu uczniów w rozwoju. Przygotowany na podstawie literatury, a także będący wynikiem twórczych przemyśleń autorek zbiór ćwiczeń jest przeznaczony w szczególności do pracy z młodzieżą w okresie dorastania i służy wprowadzaniu uczniów w świat wartości, wspomaganiu ich w rozwoju emocjonalnym oraz rozwijaniu u nich kompetencji komunikacyjnych i społecznych. Tytułem zakończenia zamieszczone zostały teksty mające służyć nauczycielom ku refleksji. Książka jest skierowana do wszystkich nauczycieli. Tym, którzy czują się wychowawcami, służyć ma pomocą w realizowaniu niezwykle trudnego zadania, jakim jest wychowywanie młodego pokolenia. Tym zaś, którzy twierdzą, że nauczyciel ma jedynie nauczać, a nie wychowywać, powinna uzmysłowić, że w pracy pedagogicznej nie chodzi tylko o kompetencje w dziedzinie wiedzy, ale przede wszystkim o te odnoszące się do "bycia" pedagogiem. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej]
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101231 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42070 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Niniejsza książka poświęcona jest problematyce wychowania w szkole. Składa się ona z trzech uzupełniających się wzajemnie rozdziałów. W pierwszym przedstawiono szkołę jako środowisko wychowawcze. Skoncentrowano się tu na wychowawczej funkcji szkoły oraz jej klimacie w kontekście efektywności procesu wychowawczego. Ukazano także rodzaje postaw wychowawczych nauczycieli, z zaznaczeniem ich wpływu na zachowanie uczniów, oraz omówiono podstawowe zjawiska i procesy zachodzące w klasie szkolnej jako grupie rówieśniczej. W rozdziale drugim omówiono wybrane czynniki warunkujące skuteczność oddziaływań wychowawczych nauczycieli. Zwrócono uwagę na rolę wartości w wychowaniu, opisano specyfikę konstruktywnych relacji nauczyciela z uczniami, zaakcentowano konieczność wnikliwego poznawania wychowanków i zaspokajania ich potrzeb oraz ukazano znaczenie współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów dla efektywności procesu wychowawczego. Trzeci, ostatni, rozdział zawiera propozycję ćwiczeń służących wspomaganiu uczniów w rozwoju. Przygotowany na podstawie literatury, a także będący wynikiem twórczych przemyśleń autorek zbiór ćwiczeń jest przeznaczony w szczególności do pracy z młodzieżą w okresie dorastania i służy wprowadzaniu uczniów w świat wartości, wspomaganiu ich w rozwoju emocjonalnym oraz rozwijaniu u nich kompetencji komunikacyjnych i społecznych. Tytułem zakończenia zamieszczone zostały teksty mające służyć nauczycielom ku refleksji. Książka jest skierowana do wszystkich nauczycieli. Tym, którzy czują się wychowawcami, służyć ma pomocą w realizowaniu niezwykle trudnego zadania, jakim jest wychowywanie młodego pokolenia. Tym zaś, którzy twierdzą, że nauczyciel ma jedynie nauczać, a nie wychowywać, powinna uzmysłowić, że w pracy pedagogicznej nie chodzi tylko o kompetencje w dziedzinie wiedzy, ale przede wszystkim o te odnoszące się do "bycia" pedagogiem. [Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej]
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej