155172
Książka
W koszyku
Świat przedstawiony, narrator, postacie, akcja, fabuła, wątek, tematyka, problematyka - to tylko podstawowe pojęcia z zakresu wiedzy o epice, a z kolei terminologia to zaledwie część wiedzy ucznia dotycząca epiki. Właściwe wyzwanie to umiejętność identyfikacji i opisania cech gatunkowych analizowanego utworu. "Epika : uniwersalne wzory do opanowania umiejętności polonistycznych" to publikacja, która daje szanse przyswojenia kolejnych terminów w toku analizy ponad 20 lektur z podstawy programowej dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Przykłady zostały tak dobrane, aby obejmowały różne gatunki literackie: baśń, mit, podanie, legenda, opowiadanie, nowela, pamiętnik literacki, poemat rycerski, powieść. Ponadto opracowanie zawiera przykłady organizacji zajęć poprzedzających pracę z lekturą, w celu, między innymi: określenia znaczenia elementów konstrukcyjnych utworu: tytułu, podtytułu; wnioskowania o treści na podstawie okładek różnych wydań utworu; przewidywania rozwoju wydarzeń na podstawie fragmentu utworu; określenia rodzaju fabuły na podstawie fotosów, ekranizacji lektury; odczytania archetypu postaci w literaturze na podstawie różnych tekstów kultury. Autorki proponują także metody czytania ukierunkowanego, podając modele, np. tworzenia fiszek: o postaciach, wydarzeniach, narratorze i narracji, o autorze i genezie, gatunku literackim. Joanna Piasta-Siechowicz i Mirosława Iwasiewicz to polonistki, które łączy pasja w wykonywaniu zawodu i poszukiwaniu metod pracy z uczniem, najskuteczniej motywujących go do rozmów na temat literatury i innych tekstów kultury. Współautorki programu nauczania w bloku humanistycznym "Myślę sobie...", autorki wielu artykułów, opracowań metodycznych dla nauczycieli, zeszytów ćwiczeń i kart pracy dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. [Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP]
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101731 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Świat przedstawiony, narrator, postacie, akcja, fabuła, wątek, tematyka, problematyka - to tylko podstawowe pojęcia z zakresu wiedzy o epice, a z kolei terminologia to zaledwie część wiedzy ucznia dotycząca epiki. Właściwe wyzwanie to umiejętność identyfikacji i opisania cech gatunkowych analizowanego utworu. "Epika : uniwersalne wzory do opanowania umiejętności polonistycznych" to publikacja, która daje szanse przyswojenia kolejnych terminów w toku analizy ponad 20 lektur z podstawy programowej dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Przykłady zostały tak dobrane, aby obejmowały różne gatunki literackie: baśń, mit, podanie, legenda, opowiadanie, nowela, pamiętnik literacki, poemat rycerski, powieść. Ponadto opracowanie zawiera przykłady organizacji zajęć poprzedzających pracę z lekturą, w celu, między innymi: określenia znaczenia elementów konstrukcyjnych utworu: tytułu, podtytułu; wnioskowania o treści na podstawie okładek różnych wydań utworu; przewidywania rozwoju wydarzeń na podstawie fragmentu utworu; określenia rodzaju fabuły na podstawie fotosów, ekranizacji lektury; odczytania archetypu postaci w literaturze na podstawie różnych tekstów kultury. Autorki proponują także metody czytania ukierunkowanego, podając modele, np. tworzenia fiszek: o postaciach, wydarzeniach, narratorze i narracji, o autorze i genezie, gatunku literackim. Joanna Piasta-Siechowicz i Mirosława Iwasiewicz to polonistki, które łączy pasja w wykonywaniu zawodu i poszukiwaniu metod pracy z uczniem, najskuteczniej motywujących go do rozmów na temat literatury i innych tekstów kultury. Współautorki programu nauczania w bloku humanistycznym "Myślę sobie...", autorki wielu artykułów, opracowań metodycznych dla nauczycieli, zeszytów ćwiczeń i kart pracy dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. [Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP]
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej