156995
Książka
W koszyku
(Engram)
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności. [źródło opisu: https://ksiegarnia.difin.pl/trudnosci-w-uczeniu-sie-i-zaburzenia-zachowania-wystepujace-u-malych-dzieci].
Spis treści: Rozdział 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych /E. Gruszczyk-Kolczyńska ; Rozdział 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci / M. Nerło ; Rozdział 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym / A. Mikler-Chwastek ; Rozdział 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna / A. Jegier ; Rozdział 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia / A. Gąstoł ; Rozdział 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia / M. Plandowska ; Rozdział 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii / M. Wiśniewska ; Rozdział 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego / M. Kierzkowska ; Rozdział 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi / E. Gogacz ; Rozdział 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom / K. Skarbek.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33928 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Stanowi kontynuację książki pt.: Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu / pod redakcją Anny Mikler-Chwastek. Warszawa, 2017.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności. [źródło opisu: https://ksiegarnia.difin.pl/trudnosci-w-uczeniu-sie-i-zaburzenia-zachowania-wystepujace-u-malych-dzieci].
Spis treści: Rozdział 1. O trudach kształtowania ważnych umiejętności u małych dzieci. Czyli o tym, jak unikać niektórych błędów wychowawczych /E. Gruszczyk-Kolczyńska ; Rozdział 2. Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci / M. Nerło ; Rozdział 3. Ryzyko dysleksji rozwojowej u dzieci w wieku przedszkolnym / A. Mikler-Chwastek ; Rozdział 4. Zaburzenia w rozwoju społecznym u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia pedagogiczna / A. Jegier ; Rozdział 5. Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci w wieku przedszkolnym, diagnoza i terapia / A. Gąstoł ; Rozdział 6. Zaburzenia w sferze motoryki małej i dużej u małych dzieci, diagnoza i terapia / M. Plandowska ; Rozdział 7. Trudności w zakresie przetwarzania bodźców zmysłowych u małych dzieci – wskazania do diagnozy i terapii / M. Wiśniewska ; Rozdział 8. Trudności dzieci wynikające z zaniedbań środowiska rodzinnego / M. Kierzkowska ; Rozdział 9. Komunikacja oparta na empatii jako płaszczyzna do budowania dialogu pomiędzy ludźmi / E. Gogacz ; Rozdział 10. Praktyczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom w wieku przedszkolnym, borykającym się z trudnościami rozwojowymi, edukacyjnymi i wychowawczymi oraz ich rodzinom / K. Skarbek.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej