155702
Książka
W koszyku
Czytanie i pisanie to niesłychanie skomplikowane procesy łączące w sobie zjawiska natury fizycznej, fizjologicznej, umysłowej i psychologicznej. Wiele dzieci opanowuje te umiejętności bez większych problemów, są jednak takie, które napotykają na tej drodze ogromne trudności. Proponowana przez nas dwuczęściowa publikacja ma za zadanie ułatwić nauczycielom i rodzicom pracę z dziećmi, wtedy, gdy inne metody okazały się nieskuteczne. Dotyczy to w szczególności dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Dla przedszkolaków, a także uczniów, u których nie rozpoznajemy tego rodzaju trudności, proponowana metoda może służyć poznawaniu liter oraz doskonaleniu umiejętności czytania i pisania, a ćwiczenia mogą zapobiec utrwaleniu złych nawyków opóźniających nabywanie biegłości w czytaniu i pisaniu.Pierwsze doświadczenia szkolne kształtują często stosunek do obowiązków szkolnych i do samego siebie na wiele lat. Jeżeli są negatywne, powodują niechęć do szkoły, obniżają samoocenę dziecka, uruchamiają wiele niekorzystnych, z rozwojowego punktu widzenia, mechanizmów obronnych. Im wcześniej podejmiemy kroki zmierzające do ukształtowania właściwych przyzwyczajeń, tym większa szansa na uniknięcie niepowodzeń.Przygotowane przez nas ćwiczenia podane są w interesującej, baśniowej konwencji.Dziecko odwiedza zamkowe komnaty, zdobywając nowe umiejętności. Akcja toczy się wokół kolejnych poznawanych liter, dziecko ćwiczy funkcje wzrokowe, słuchowe, ruchowe oraz ich integrację 2, podnosi kompetencje językowe, rozwija zdolności logicznego i twórczego myślenia. Opanowując sztukę czytania połączoną ze sztuką pisania, rozwija się wszechstronnie.W wędrówce po KRAINIE LITER potrzebny jest dziecku cierpliwy, dorosły towarzysz, który odczyta umieszczone w ramkach polecenia, będzie czuwać nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń. Niekiedy w przypisach umieszczone są dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia. Ważne jest przestrzeganie kolejności wykonywania zadań.Każda litera prezentowana jest na kilku stronach. Do utrwalenia kształtu i prawidłowego kierunku pisania liter wykorzystujemy stosowaną w kinezjologii edukacyjnej leniwą `ósemkę`. Umożliwia to wytworzenie prawidłowych nawyków ruchowych podczas pisania, kształci integrację wzrokowo-ruchową oraz sprzyja aktywizowaniu prawej i lewej półkuli mózgu.Ważnym elementem pracy z dzieckiem w proponowanej koncepcji są ćwiczenia ruchowe. Pierwsze objawy zaburzeń mogących świadczyć o ryzyku dysleksji można zaobserwować już w okresie wczesnodziecięcym, właśnie w obszarze rozwoju ruchowego.Najnowsze odkrycia naukowe pokazują coraz większy związek ciała i umysłu. Ruch, organizując pracę układu nerwowego, otwiera "wrota" uczenia się. żródło opisu: www.merlin.pl
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111081 F (1 egz.)
Strefa uwag:
Inny tyt: Magiczne sposoby na naukę cztania i pisania.
Ćwiczenia dla dzieci w wieku 8-10 lat.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Czytanie i pisanie to niesłychanie skomplikowane procesy łączące w sobie zjawiska natury fizycznej, fizjologicznej, umysłowej i psychologicznej. Wiele dzieci opanowuje te umiejętności bez większych problemów, są jednak takie, które napotykają na tej drodze ogromne trudności. Proponowana przez nas dwuczęściowa publikacja ma za zadanie ułatwić nauczycielom i rodzicom pracę z dziećmi, wtedy, gdy inne metody okazały się nieskuteczne. Dotyczy to w szczególności dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Dla przedszkolaków, a także uczniów, u których nie rozpoznajemy tego rodzaju trudności, proponowana metoda może służyć poznawaniu liter oraz doskonaleniu umiejętności czytania i pisania, a ćwiczenia mogą zapobiec utrwaleniu złych nawyków opóźniających nabywanie biegłości w czytaniu i pisaniu.Pierwsze doświadczenia szkolne kształtują często stosunek do obowiązków szkolnych i do samego siebie na wiele lat. Jeżeli są negatywne, powodują niechęć do szkoły, obniżają samoocenę dziecka, uruchamiają wiele niekorzystnych, z rozwojowego punktu widzenia, mechanizmów obronnych. Im wcześniej podejmiemy kroki zmierzające do ukształtowania właściwych przyzwyczajeń, tym większa szansa na uniknięcie niepowodzeń.Przygotowane przez nas ćwiczenia podane są w interesującej, baśniowej konwencji.Dziecko odwiedza zamkowe komnaty, zdobywając nowe umiejętności. Akcja toczy się wokół kolejnych poznawanych liter, dziecko ćwiczy funkcje wzrokowe, słuchowe, ruchowe oraz ich integrację 2, podnosi kompetencje językowe, rozwija zdolności logicznego i twórczego myślenia. Opanowując sztukę czytania połączoną ze sztuką pisania, rozwija się wszechstronnie.W wędrówce po KRAINIE LITER potrzebny jest dziecku cierpliwy, dorosły towarzysz, który odczyta umieszczone w ramkach polecenia, będzie czuwać nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń. Niekiedy w przypisach umieszczone są dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia. Ważne jest przestrzeganie kolejności wykonywania zadań.Każda litera prezentowana jest na kilku stronach. Do utrwalenia kształtu i prawidłowego kierunku pisania liter wykorzystujemy stosowaną w kinezjologii edukacyjnej leniwą `ósemkę`. Umożliwia to wytworzenie prawidłowych nawyków ruchowych podczas pisania, kształci integrację wzrokowo-ruchową oraz sprzyja aktywizowaniu prawej i lewej półkuli mózgu.Ważnym elementem pracy z dzieckiem w proponowanej koncepcji są ćwiczenia ruchowe. Pierwsze objawy zaburzeń mogących świadczyć o ryzyku dysleksji można zaobserwować już w okresie wczesnodziecięcym, właśnie w obszarze rozwoju ruchowego.Najnowsze odkrycia naukowe pokazują coraz większy związek ciała i umysłu. Ruch, organizując pracę układu nerwowego, otwiera "wrota" uczenia się. żródło opisu: www.merlin.pl
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej