155194
Książka
W koszyku
Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy - doświadczeni polscy terapeuci - ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: • stawianie diagnozy, • tworzenie planu leczenia, • zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami, • wybór programu terapeutycznego, • opracowanie konceptualizacji przypadku, • budowane relacji, • wzbudzanie motywacji, • omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji. Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii - zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113016 (1 egz.)
Strefa uwag:
przewodnik praktyka
Uwaga ogólna
Na okładce: Wiedza i narzędzia dostosowane do polskich realiów.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 489-506.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy - doświadczeni polscy terapeuci - ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: • stawianie diagnozy, • tworzenie planu leczenia, • zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami, • wybór programu terapeutycznego, • opracowanie konceptualizacji przypadku, • budowane relacji, • wzbudzanie motywacji, • omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji. Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii - zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
Uwaga dotycząca indeksów
Indeks haseł.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej