155291
Książka
W koszyku
Spis treści: Wstęp. 1. Możliwości wykorzystania planu daltońskiego w procesie kształcenia przyszłych pedagogów. 1.1. Plan daltoński, kształcenie kontraktowe, metoda laboratoryjna. 1.2. Praktyczny profil kształcenia jako rama dla kontraktów studenckich. 1.3. Wykorzystanie planu daltońskiego w doskonaleniu kompetencji przyszłych pedagogów. 1.3.1. Założenia planu, struktura zadań i warunki realizacji kontraktu. 1.3.2. Fazy opracowania kontraktu. 1.3.3. Wybrane przykłady kontraktów. 2. Zadania inicjujące uczenie się uczniów i studentów. 2.1. Zadania jako polecenia i pytania. 2.2. Zadania prorozwojowe i nierozwojowe. 3. Odpowiedzialność wychowawcza rodziców i jej uwarunkowania. 3.1. Odpowiedzialność rodzicielska a wychowawcza. 3.2. Istota odpowiedzialności wychowawczej. 3.3. Przyczyny braku odpowiedzialności wychowawczej. 4. Przygotowanie dzieci i młodzieży do uczestnictwa w kulturze. Edukacja literacka. 4.1. Kulturowe aspekty wychowania literackiego. 4.2. Transformacje pojęcia „kultura literacka". 4.3. Edukacyjny wymiar literatury. 4.3.1. Kształcenie literackie. 4.3.2. Wpływ literatury na rozwój człowieka. 4.3.3. Edukacyjne wartości utworów literackich. 4.3.4. Wychowanie literackie w XIX i XX wieku. 4.4. Uczestnictwo w kulturze w świetle badań własnych. 4.4.1. Uwarunkowania stosunku dziecka do literatury. 4.4.2. Edukacja literacka a kultura.
5. Ludyczny wymiar szkół wyższych. Współczesna akademia widziana z perspektywy gier. 5.1. Współczesna akademia - cechy charakterystyczne. 5.1.1. Ekonomiczny wymiar akademii. 5.1.2. Technologiczny wymiar akademii. 5.1.3. Językowy wymiar akademii. 5.1.4. Interdyscyplinarny wymiar akademii. 5.1.5. Autonomiczny wymiar akademii. 5.1.6. Ludyczny wymiar akademii. 5.2. Gra - ujęcie konceptualne. 5.2.1. Gra - miejsce. 5.2.2. Gra - charakterystyka. 5.2.3. Gra - relacje uczestników. 5.2.4. Gry - uczestnicy. 6. Edukacyjne aspekty opowiadania cyfrowych historii w przestrzeni miejskiej. 6.1. Pedagogika miejsca. 6.2. Cyfrowe historie. 6.3. Technologie mobilne w edukacji. 7. Karta pracy - narzędzie w praktyce zawodowej wychowawcy. 7.1. Pierwsze karty pracy. 7.2. Karty pracy w dziennej placówce interwencyjnej (DPI). 7.3. Znaczenie praktyczne karty pracy w placówce edukacyjno-wychowawczej. 7.4. Cele krótkoterminowe i długoterminowe w pracy z młodzieżą zagrożoną w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET). 7.5. Jak i kiedy analizować zapisy karty pracy? 7.6. Analiza „0÷1", czyli katalogi wychowawcze i przedmiotowe. Bilans otwarcia i zamknięcia. 8. Rola szkoły i Związku Ukraińców w Polsce w przekazie kultury narodowej młodemu pokoleniu pomorskich Ukraińców w okresie transformacji ustrojowej. 8.1. Nowe wyzwania dla szkolnictwa i Związku Ukraińców w Polsce po 1989 roku. 8.2. Obchody ważnych rocznic związanych z historią i kulturą narodu ukraińskiego. 8.3. Formy przekazu kultury narodowej.
9. Rola aktywności obywatelskiej w procesie rozwiązywania problemów społecznych. 9.1. Ustalenia i rezultaty. 9.2. Problem nierówności społecznej w państwie. 9.3. Główne problemy społeczne związane z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego. 10. Zjawiska patologii społecznej wśród młodzieży w Polsce - przegląd zagadnień. 10.1. Analiza najważniejszych pojęć. 10.2. Zjawiska patologii społecznej wśród młodzieży w Polsce. 11. Perspektywy polskich uczelni w zakresie kształcenia na rzecz transportu lotniczego. 11.1. Perspektywy rozwoju inżynierii lotniczej w Polsce. 11.2. Potencjalne możliwości wdrażania i rozwoju inżynierii lotniczej na polskich politechnikach. 12. Przyczyny i konsekwencje zmieniającej się roli ojca. 12.1. Historyczne i kulturowe konteksty wizerunku ojca. 12.2. Przyczyny dezaktualizacji stereotypu „surowego ojca". 12.3. Współczesny ojciec w konflikcie z konserwatywnym społeczeństwem. 12.4. Potrzeby współczesnych ojców w relacji z dziećmi.
13. Diagnostyka edukacyjna w edukacji wczesnoszkolnej. 13.1. Diagnostyka edukacyjna jako istotna składowa warsztatu pracy nauczyciela. 13.2. Dziedziny zdobywania informacji o uczniach w edukacji wczesnoszkolnej. 13.3. Metody diagnostyczne na użytek nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej. 13.4. Diagnostyka edukacyjna a ocenianie szkolne. 13.4.1. Ocena opisowa. 13.4.2. Ocena zachowania. 13.4.3. Ocenianie wewnątrzszkolne - wspierające ucznia. 13.4.4. Pomiar dydaktyczny w edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie badań OBUT. 13.5. Opinie uczniów, rodziców i nauczycieli o ocenianiu szkolnym w edukacji wczesnej. 14. Pomiar motywacji uczniów wobec środowiska przyrodniczego i zdrowia. 14.1. Znaczenie motywacji w edukacji. 14.2. Metodologiczne podstawy badań własnych. Zastosowane techniki i narzędzia badawcze. 14.2.1. Kwestionariusz ankiety "Moje zachowanie wobec środowiska". 14.2.2. Kwestionariusz ankiety "Moje zachowanie wobec zdrowia". 14.2.3 Analiza dokumentów. 14.2.4. Organizacja badań. 14.3. Analiza wyników osiągnięć motywacyjnych w zakresie ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia. 15. Trudności wychowawcze w zespole Aspergera i zaburzeniu paranoidalnym w kontekście trudności diagnostycznych tych zaburzeń. 15.1. Funkcjonowanie psychospołeczne osób z zespołem Aspergera. 15.2. Charakterystyka zaburzenia paranoidalnego. 16. Psychologiczna charakterystyka opiekunów osób z chorobą Alzheimera. 16.1. Cel badań i wykorzystane metody badawcze. 16.2. Wyniki badań. 16.3. Omówienie przeprowadzonego badania.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37921 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia przy pracach.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Spis treści: Wstęp. 1. Możliwości wykorzystania planu daltońskiego w procesie kształcenia przyszłych pedagogów. 1.1. Plan daltoński, kształcenie kontraktowe, metoda laboratoryjna. 1.2. Praktyczny profil kształcenia jako rama dla kontraktów studenckich. 1.3. Wykorzystanie planu daltońskiego w doskonaleniu kompetencji przyszłych pedagogów. 1.3.1. Założenia planu, struktura zadań i warunki realizacji kontraktu. 1.3.2. Fazy opracowania kontraktu. 1.3.3. Wybrane przykłady kontraktów. 2. Zadania inicjujące uczenie się uczniów i studentów. 2.1. Zadania jako polecenia i pytania. 2.2. Zadania prorozwojowe i nierozwojowe. 3. Odpowiedzialność wychowawcza rodziców i jej uwarunkowania. 3.1. Odpowiedzialność rodzicielska a wychowawcza. 3.2. Istota odpowiedzialności wychowawczej. 3.3. Przyczyny braku odpowiedzialności wychowawczej. 4. Przygotowanie dzieci i młodzieży do uczestnictwa w kulturze. Edukacja literacka. 4.1. Kulturowe aspekty wychowania literackiego. 4.2. Transformacje pojęcia „kultura literacka". 4.3. Edukacyjny wymiar literatury. 4.3.1. Kształcenie literackie. 4.3.2. Wpływ literatury na rozwój człowieka. 4.3.3. Edukacyjne wartości utworów literackich. 4.3.4. Wychowanie literackie w XIX i XX wieku. 4.4. Uczestnictwo w kulturze w świetle badań własnych. 4.4.1. Uwarunkowania stosunku dziecka do literatury. 4.4.2. Edukacja literacka a kultura.
5. Ludyczny wymiar szkół wyższych. Współczesna akademia widziana z perspektywy gier. 5.1. Współczesna akademia - cechy charakterystyczne. 5.1.1. Ekonomiczny wymiar akademii. 5.1.2. Technologiczny wymiar akademii. 5.1.3. Językowy wymiar akademii. 5.1.4. Interdyscyplinarny wymiar akademii. 5.1.5. Autonomiczny wymiar akademii. 5.1.6. Ludyczny wymiar akademii. 5.2. Gra - ujęcie konceptualne. 5.2.1. Gra - miejsce. 5.2.2. Gra - charakterystyka. 5.2.3. Gra - relacje uczestników. 5.2.4. Gry - uczestnicy. 6. Edukacyjne aspekty opowiadania cyfrowych historii w przestrzeni miejskiej. 6.1. Pedagogika miejsca. 6.2. Cyfrowe historie. 6.3. Technologie mobilne w edukacji. 7. Karta pracy - narzędzie w praktyce zawodowej wychowawcy. 7.1. Pierwsze karty pracy. 7.2. Karty pracy w dziennej placówce interwencyjnej (DPI). 7.3. Znaczenie praktyczne karty pracy w placówce edukacyjno-wychowawczej. 7.4. Cele krótkoterminowe i długoterminowe w pracy z młodzieżą zagrożoną w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET). 7.5. Jak i kiedy analizować zapisy karty pracy? 7.6. Analiza „0÷1", czyli katalogi wychowawcze i przedmiotowe. Bilans otwarcia i zamknięcia. 8. Rola szkoły i Związku Ukraińców w Polsce w przekazie kultury narodowej młodemu pokoleniu pomorskich Ukraińców w okresie transformacji ustrojowej. 8.1. Nowe wyzwania dla szkolnictwa i Związku Ukraińców w Polsce po 1989 roku. 8.2. Obchody ważnych rocznic związanych z historią i kulturą narodu ukraińskiego. 8.3. Formy przekazu kultury narodowej.
9. Rola aktywności obywatelskiej w procesie rozwiązywania problemów społecznych. 9.1. Ustalenia i rezultaty. 9.2. Problem nierówności społecznej w państwie. 9.3. Główne problemy społeczne związane z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego. 10. Zjawiska patologii społecznej wśród młodzieży w Polsce - przegląd zagadnień. 10.1. Analiza najważniejszych pojęć. 10.2. Zjawiska patologii społecznej wśród młodzieży w Polsce. 11. Perspektywy polskich uczelni w zakresie kształcenia na rzecz transportu lotniczego. 11.1. Perspektywy rozwoju inżynierii lotniczej w Polsce. 11.2. Potencjalne możliwości wdrażania i rozwoju inżynierii lotniczej na polskich politechnikach. 12. Przyczyny i konsekwencje zmieniającej się roli ojca. 12.1. Historyczne i kulturowe konteksty wizerunku ojca. 12.2. Przyczyny dezaktualizacji stereotypu „surowego ojca". 12.3. Współczesny ojciec w konflikcie z konserwatywnym społeczeństwem. 12.4. Potrzeby współczesnych ojców w relacji z dziećmi.
13. Diagnostyka edukacyjna w edukacji wczesnoszkolnej. 13.1. Diagnostyka edukacyjna jako istotna składowa warsztatu pracy nauczyciela. 13.2. Dziedziny zdobywania informacji o uczniach w edukacji wczesnoszkolnej. 13.3. Metody diagnostyczne na użytek nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej. 13.4. Diagnostyka edukacyjna a ocenianie szkolne. 13.4.1. Ocena opisowa. 13.4.2. Ocena zachowania. 13.4.3. Ocenianie wewnątrzszkolne - wspierające ucznia. 13.4.4. Pomiar dydaktyczny w edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie badań OBUT. 13.5. Opinie uczniów, rodziców i nauczycieli o ocenianiu szkolnym w edukacji wczesnej. 14. Pomiar motywacji uczniów wobec środowiska przyrodniczego i zdrowia. 14.1. Znaczenie motywacji w edukacji. 14.2. Metodologiczne podstawy badań własnych. Zastosowane techniki i narzędzia badawcze. 14.2.1. Kwestionariusz ankiety "Moje zachowanie wobec środowiska". 14.2.2. Kwestionariusz ankiety "Moje zachowanie wobec zdrowia". 14.2.3 Analiza dokumentów. 14.2.4. Organizacja badań. 14.3. Analiza wyników osiągnięć motywacyjnych w zakresie ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia. 15. Trudności wychowawcze w zespole Aspergera i zaburzeniu paranoidalnym w kontekście trudności diagnostycznych tych zaburzeń. 15.1. Funkcjonowanie psychospołeczne osób z zespołem Aspergera. 15.2. Charakterystyka zaburzenia paranoidalnego. 16. Psychologiczna charakterystyka opiekunów osób z chorobą Alzheimera. 16.1. Cel badań i wykorzystane metody badawcze. 16.2. Wyniki badań. 16.3. Omówienie przeprowadzonego badania.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej