155235
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Poznańskich Studiów Polonistycznych Serii Językoznawczej ; nr 27)
(Prace Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza)
Praca wpisuje się w dość już liczne opracowania, co prawda na ogół szczegółowe, reportażu polskiego, jest jednak pierwszym w tej skali opisem z perspektywy konsekwentnie pragmalingwistycznej, a ponadto reportaży zupełnie współczesnych – z tej racji jest to opracowanie bardzo potrzebne, tym bardziej, że autorka cele pracy zakreśliła jakby na dwóch poziomach: po pierwsze wszechstronne zbadanie językowej struktury reportażu prasowego dla młodzieży w kontekście teorii aktów mowy i jego gatunkowej specyfiki, a po drugie – ale w sposób bezpośrednio powiązany z poziomem pierwszym – „uchwycenie mniej lub bardziej ukrytych intencji nadawcy reportażu”, a także stara się „dociec, jakie wzorce zachowań werbalnych są prezentowane młodemu czytelnikowi oraz co mu radzą, do czego namawiają, o co proszą go narrator, subnarratorzy i bohaterowie”. Z recenzji prof. Stanisława Mikołajczaka. źródło opisu: http://psp.amu.edu.pl
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112634 (1 egz.)
Strefa uwag:
studium pragmalingwistyczne
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 145-150.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Praca wpisuje się w dość już liczne opracowania, co prawda na ogół szczegółowe, reportażu polskiego, jest jednak pierwszym w tej skali opisem z perspektywy konsekwentnie pragmalingwistycznej, a ponadto reportaży zupełnie współczesnych – z tej racji jest to opracowanie bardzo potrzebne, tym bardziej, że autorka cele pracy zakreśliła jakby na dwóch poziomach: po pierwsze wszechstronne zbadanie językowej struktury reportażu prasowego dla młodzieży w kontekście teorii aktów mowy i jego gatunkowej specyfiki, a po drugie – ale w sposób bezpośrednio powiązany z poziomem pierwszym – „uchwycenie mniej lub bardziej ukrytych intencji nadawcy reportażu”, a także stara się „dociec, jakie wzorce zachowań werbalnych są prezentowane młodemu czytelnikowi oraz co mu radzą, do czego namawiają, o co proszą go narrator, subnarratorzy i bohaterowie”. Z recenzji prof. Stanisława Mikołajczaka. źródło opisu: http://psp.amu.edu.pl
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej