156870
Książka
W koszyku
Spis treści: Wstęp ; 1. Wprowadzenie do założeń terapii poznawczo-behawioralnej (1.1. Liczą się znaczenia 1.2. Model ABC 1.3. Myślenie na różnych poziomach 1.4. Myślenie zniekształcone) ; 2. Poznawczo-behawioralny model uzależnienia (2.1. Rozwój uzależnienia w ujęciu CBT 2.2. „Błędne koło uzależnienia” – poznawczo-behawioralne wyjaśnienie kontynuacji zachowań nałogowych) ; 3. Zrozumieć i wyjaśnić problemy pacjenta. Konceptualizacja przypadku (3.1. Formułowanie przypadku – elementy składowe konceptualizacji) ; 4. Socjalizacja, czyli wprowadzenie klienta w model CBT (4.1. „Autopilot” uzależnienia. Teoria dwóch systemów myślenia Kahnemana 4.1.1. Dwa systemy myślenia 4.1.2. Systemy myślenia a uzależnienie 4.2. Mindfulness. Trening uważności w terapii uzależnień) ; 5. Sytuacje wysokiego ryzyka i inne wyzwalacze (5.1. Czym są sytuacje wysokiego ryzyka 5.2. Identyfikowanie sytuacji wysokiego ryzyka 5.3. Radzenie sobie z wyzwalaczami) ; 6. Pozytywne oczekiwania związane z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych oraz zachowaniami nałogowymi (6.1. Przekonania podtrzymujące zachowania nałogowe 6.2. Rozwój oczekiwań 6.3. Pozytywne oczekiwania związane z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych oraz zachowaniami nałogowymi) ; 7. Techniki poznawcze ułatwiające zmianę pozytywnych oczekiwań (7.1. Identyfikacja przekonań 7.2. Ocena przekonań 7.3. Alternatywa) ; 8. Pragnienie, silna potrzeba, przymus – cztery kroki zarządzania głodem (8.1. Zrozumienie subiektywnych doznań świadczących o głodzie 8.2. Rozpoznanie wyzwalaczy prowadzących do głodu 8.3. Normalizacja doświadczeń związanych z głodem 8.4. Sposoby radzenia sobie z głodem) ; 9. Myśli przyzwalające (9.1. Czym są myśli przyzwalające 9.2. Wskazówki terapeutyczne) ; 10. Sprawdź, w co wierzysz. Eksperyment behawioralny (10.1. Jak przeprowadzić eksperyment behawioralny 10.2. Zastosowanie eksperymentu behawioralnego w terapii uzależnień) ; 11. Lęk i depresja – zaburzenia współwystępujące używaniu substancji psychoaktywnych (11.1. Trudności diagnostyczne 11.2. Wytyczne diagnostyczne 11.2.1. Badania przesiewowe 11.2.2. Elementy badania diagnostycznego 11.2.3. Pomiar objawów depresyjnych/afektywnych 11.2.4. Pomiar objawów lękowych 11.3. Wskazówki pracy terapeutycznej z osobami z zaburzeniami współwystępującymi) ; 12. Aktywizacja behawioralna jako sposób na poradzenie sobie z nudą (12.1. Nuda a nawrót 12.2. Poznawcze rozumienie nudy 12.3. Odkrywanie i rozwijanie alternatywnych aktywności i źródeł przyjemności 12.3.1. Monitorowanie aktywności 12.3.2. Planowanie aktywności 12.4. Identyfikacja i kwestionowanie przekonań dotyczących planowania aktywności oraz potrzeby ciągłej stymulacji 12.5. Rozwijanie zdolności klienta do tolerowania nudy i pustki) ; 13. Seks i inne zachowania zastępcze (13.1. Seks jako substytut uzależnienia 13.2. Seks jako temat zajęć terapeutycznych 13.3. Sexual Addiction Screening Test (SAST) 13.4. Zachowania zastępcze) ; Bibliografia.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117193 (1 egz.)
Strefa uwag:
Podręcznik terapeuty: poznawczo-behawioralna terapia uzależnień w okresie wczesnego zdrowienia
poznawczo-behawioralna terapia uzależnień w okresie wczesnego zdrowienia
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 229-250.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Spis treści: Wstęp ; 1. Wprowadzenie do założeń terapii poznawczo-behawioralnej (1.1. Liczą się znaczenia 1.2. Model ABC 1.3. Myślenie na różnych poziomach 1.4. Myślenie zniekształcone) ; 2. Poznawczo-behawioralny model uzależnienia (2.1. Rozwój uzależnienia w ujęciu CBT 2.2. „Błędne koło uzależnienia” – poznawczo-behawioralne wyjaśnienie kontynuacji zachowań nałogowych) ; 3. Zrozumieć i wyjaśnić problemy pacjenta. Konceptualizacja przypadku (3.1. Formułowanie przypadku – elementy składowe konceptualizacji) ; 4. Socjalizacja, czyli wprowadzenie klienta w model CBT (4.1. „Autopilot” uzależnienia. Teoria dwóch systemów myślenia Kahnemana 4.1.1. Dwa systemy myślenia 4.1.2. Systemy myślenia a uzależnienie 4.2. Mindfulness. Trening uważności w terapii uzależnień) ; 5. Sytuacje wysokiego ryzyka i inne wyzwalacze (5.1. Czym są sytuacje wysokiego ryzyka 5.2. Identyfikowanie sytuacji wysokiego ryzyka 5.3. Radzenie sobie z wyzwalaczami) ; 6. Pozytywne oczekiwania związane z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych oraz zachowaniami nałogowymi (6.1. Przekonania podtrzymujące zachowania nałogowe 6.2. Rozwój oczekiwań 6.3. Pozytywne oczekiwania związane z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych oraz zachowaniami nałogowymi) ; 7. Techniki poznawcze ułatwiające zmianę pozytywnych oczekiwań (7.1. Identyfikacja przekonań 7.2. Ocena przekonań 7.3. Alternatywa) ; 8. Pragnienie, silna potrzeba, przymus – cztery kroki zarządzania głodem (8.1. Zrozumienie subiektywnych doznań świadczących o głodzie 8.2. Rozpoznanie wyzwalaczy prowadzących do głodu 8.3. Normalizacja doświadczeń związanych z głodem 8.4. Sposoby radzenia sobie z głodem) ; 9. Myśli przyzwalające (9.1. Czym są myśli przyzwalające 9.2. Wskazówki terapeutyczne) ; 10. Sprawdź, w co wierzysz. Eksperyment behawioralny (10.1. Jak przeprowadzić eksperyment behawioralny 10.2. Zastosowanie eksperymentu behawioralnego w terapii uzależnień) ; 11. Lęk i depresja – zaburzenia współwystępujące używaniu substancji psychoaktywnych (11.1. Trudności diagnostyczne 11.2. Wytyczne diagnostyczne 11.2.1. Badania przesiewowe 11.2.2. Elementy badania diagnostycznego 11.2.3. Pomiar objawów depresyjnych/afektywnych 11.2.4. Pomiar objawów lękowych 11.3. Wskazówki pracy terapeutycznej z osobami z zaburzeniami współwystępującymi) ; 12. Aktywizacja behawioralna jako sposób na poradzenie sobie z nudą (12.1. Nuda a nawrót 12.2. Poznawcze rozumienie nudy 12.3. Odkrywanie i rozwijanie alternatywnych aktywności i źródeł przyjemności 12.3.1. Monitorowanie aktywności 12.3.2. Planowanie aktywności 12.4. Identyfikacja i kwestionowanie przekonań dotyczących planowania aktywności oraz potrzeby ciągłej stymulacji 12.5. Rozwijanie zdolności klienta do tolerowania nudy i pustki) ; 13. Seks i inne zachowania zastępcze (13.1. Seks jako substytut uzależnienia 13.2. Seks jako temat zajęć terapeutycznych 13.3. Sexual Addiction Screening Test (SAST) 13.4. Zachowania zastępcze) ; Bibliografia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej