155657
Książka
W koszyku
Część 1. Współczesne wymiary dydaktyki na rzecz zdrowia i w chorobie; 1. Specyfika kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie; 1.1. Edukacja zdrowotna w efektach kształcenia zawodowego – Irena Wrońska; 1.1.1. Istota edukacji zdrowotnej; 1.1.2. Edukacja zdrowotna w kształceniu pielęgniarek – od przeszłości do przyszłości; 1.1.3. Efekty wynikowe w kształceniu zawodowym pielęgniarek; 1.1.4. Edukacja zdrowotna a efekty kształcenia zawodowego pielęgniarek; 1.2. Rola i zadania pielęgniarki w edukacji zdrowotnej w teorii i praktyce – Danuta Zarzycka; 1.2.1. Teorie pielęgniarstwa na rzecz edukacji zdrowotnej; 1.2.2. Edukacja zdrowotna a uwarunkowania prawne; 1.2.3. Istota roli zawodowej pielęgniarki w obszarze edukacji zdrowotnej; 1.2.4. Wytyczne dla pielęgniarki służące pełnieniu funkcji edukatora zdrowia; 1.2.5. Edukacja zdrowotna w przyszłości; 2 Metodyka edukacji zdrowotnej w kształceniu zawodowym pielęgniarek; 2.1. Przygotowanie pielęgniarek do diagnozowania problemów edukacyjnych odbiorców opieki zdrowotnej – Matylda Sierakowska; 2.1.1. Diagnoza pielęgniarska; 2.1.2. Model samoopieki/deficytu samoopieki Dorothei Orem; 2.1.3. Diagnoza potrzeb edukacyjnych; 2.2. Podstawy tworzenia projektów edukacyjnych dla pacjentów – Matylda Sierakowska; 2.2.1. Etapy planowania edukacji zdrowotnej; 2.2.2. Metody dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 2.2.3. Formy organizacyjne stosowane w edukacji zdrowotnej; 2.2.4. Środki dydaktyczne; 2.2.5. Zasady nauczania/edukacji zdrowotnej; 2.3. Metody aktywizujące wykorzystywane w edukacji – Agnieszka Lankau, Matylda Sierakowska; 2.4. Metody symulacyjne w edukacji pacjentów – Anna Leńczuk-Gruba; 2.5. Nowoczesne metody kształcenia z użyciem technologii informacyjnych – Wiesław Półjanowicz; 2.6. Metody eksponujące w edukacji pacjentów – Zofia Janina Sienkiewicz; 2.6.1 Planowanie edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem metod eksponujących; 2.7. Metody praktyczne w edukacji zdrowotnej – Lucyna Płaszewska-Żywko, Maria Kózka; 2.8. Metody wykorzystywane w edukacji do zmiany zachowań zdrowotnych – Barbara Janina Ślusarska; 2.8.1. Zachowania zdrowotne i proces zmian zachowań zdrowotnych; 2.8.2. Metody edukacji w zmianach zachowań zdrowotnych; 2.9. Ewaluacja efektów kształcenia w obszarze edukacji zdrowotnej – Maria Kózka, Lucyna Płaszewska-Żywko; Część 2. Założenia edukacji zdrowotnej a praktyka pielęgniarska i współpraca interdyscyplinarna; 3 Programy edukacji zdrowotnej w grupie osób zdrowych i zagrożonych ryzykiem choroby; 3.1. Interdyscyplinarne programy edukacji zdrowotnej w obszarze promocji zdrowia – Anna Andruszkiewicz, Mariola Barbara Banaszkiewicz; 3.1.1. Założenia teoretyczne tworzenia interdyscyplinarnych programów w obszarze promocji zdrowia; 3.1.2. Narodowy Program Zdrowia; 3.1.3. Programy promocji zdrowia; 3.2. Populacyjne programy zdrowotne ukierunkowane na grupy ryzyka chorobowego – Barbara Janina Ślusarska, Anna Andruszkiewicz; 3.2.1. Programy zdrowotne finansowane przez Ministerstwo Zdrowia; 3.2.2. Profilaktyczne programy zdrowotne realizowane w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia; 3.2.3. Programy zdrowotne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego; 3.2.4. Udział pielęgniarki w realizacji profilaktycznych programów zdrowotnych 4 Projekty programów edukacyjnych dla pacjentów i/lub opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych; 4.1. Edukacja zdrowotna w chorobach reumatycznych – Matylda Sierakowska; 4.1.1. Projekt edukacji pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów; 4.1.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie pacjentów/opiekunów osób chorych na reumatoidalne zapalenie stawów; 4.1.3. Materiały informacyjne dla pacjentów – jak żyć z reumatoidalnym zapaleniem stawów – zalecenia do samoopieki; 4.2. Edukacja zdrowotna w przewlekłych chorobach układu pokarmowego – Katarzyna Łagoda, Regina Sierżantowicz; 4.2.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą refluksową przełyku; 4.2.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych wybranymi metodami problemowymi w grupie chorych z chorobą refluksową przełyku;4.2.3. Projekt edukacji pacjentów z zespołem jelita nadwrażliwego; 4.2.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (ranking diamentowy) w grupie chorych z zespołem jelita nadwrażliwego; 4.3. Edukacja zdrowotna w chorobach układu sercowo-naczyniowego – Iwona Teresa Jarocka, Dorota Joanna Kondzior; 4.3.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą niedokrwienną serca; 4.3.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (rybi szkielet) w grupie osób z chorobą niedokrwienną serca; 4.3.3. Projekt edukacyjny pacjentów z nadciśnieniem tętniczym; 4.3.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodami problemowymi (mapa myśli, układanka/puzzle) w grupie chorych z nadciśnieniem tętniczym; 4.4. Edukacja zdrowotna w chorobach układu oddechowego – Krystyna Kowalczuk, Hanna Joanna Rolka; 4.4.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc; 4.4.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą praktyczną – pokaz z objaśnieniem, w grupie chorych z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc; 4.4.3. Materiały informacyjne dla pacjentów na temat prowadzenia rehabilitacji oddechowej; 4.5. Edukacja zdrowotna w chorobach neurodegeneracyjnych – Krystyna Klimaszewska, Katarzyna Krystyna Snarska; 4.5.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą Parkinsona; 4.5.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (burza mózgów) w grupie chorych z chorobą Parkinsona; 4.5.3. Materiały informacyjne dla pacjentów z chorobą Parkinsona; 4.6. Edukacja zdrowotna w chorobach nerek – Grażyna Kobus; 4.6.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą chorobą nerek w okresie bezpośrednio poprzedzającym leczenie nerkozastępcze; 4.6.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie chorych przygotowywanych do leczenia nerkozastępczego; 4.7. Edukacja zdrowotna w wybranych problemach geriatrycznych – Halina Doroszkiewicz, Jolanta Lewko; 4.7.1. Projekt edukacji opiekunów sprawujących opiekę nad chorym z otępieniem w środowisku zamieszkania; 4.7.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (analiza przypadku) w grupie opiekunów osób starszych z otępieniem; 4.8. Edukacja w przewlekłych chorobach dermatologicznych – Anna Baranowska, Barbara Jankowiak; 4.8.1. Projekt edukacji rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry; 4.8.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (mapa mentalna, burza mózgów) w grupie rodziców/opiekunów dzieci chorych na atopowe zapalenie skóry; 4.8.3. Materiały informacyjne dla rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry.[JK]
Status dostępności:
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39723 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 351-353. Indeks.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Część 1. Współczesne wymiary dydaktyki na rzecz zdrowia i w chorobie; 1. Specyfika kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie; 1.1. Edukacja zdrowotna w efektach kształcenia zawodowego – Irena Wrońska; 1.1.1. Istota edukacji zdrowotnej; 1.1.2. Edukacja zdrowotna w kształceniu pielęgniarek – od przeszłości do przyszłości; 1.1.3. Efekty wynikowe w kształceniu zawodowym pielęgniarek; 1.1.4. Edukacja zdrowotna a efekty kształcenia zawodowego pielęgniarek; 1.2. Rola i zadania pielęgniarki w edukacji zdrowotnej w teorii i praktyce – Danuta Zarzycka; 1.2.1. Teorie pielęgniarstwa na rzecz edukacji zdrowotnej; 1.2.2. Edukacja zdrowotna a uwarunkowania prawne; 1.2.3. Istota roli zawodowej pielęgniarki w obszarze edukacji zdrowotnej; 1.2.4. Wytyczne dla pielęgniarki służące pełnieniu funkcji edukatora zdrowia; 1.2.5. Edukacja zdrowotna w przyszłości; 2 Metodyka edukacji zdrowotnej w kształceniu zawodowym pielęgniarek; 2.1. Przygotowanie pielęgniarek do diagnozowania problemów edukacyjnych odbiorców opieki zdrowotnej – Matylda Sierakowska; 2.1.1. Diagnoza pielęgniarska; 2.1.2. Model samoopieki/deficytu samoopieki Dorothei Orem; 2.1.3. Diagnoza potrzeb edukacyjnych; 2.2. Podstawy tworzenia projektów edukacyjnych dla pacjentów – Matylda Sierakowska; 2.2.1. Etapy planowania edukacji zdrowotnej; 2.2.2. Metody dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 2.2.3. Formy organizacyjne stosowane w edukacji zdrowotnej; 2.2.4. Środki dydaktyczne; 2.2.5. Zasady nauczania/edukacji zdrowotnej; 2.3. Metody aktywizujące wykorzystywane w edukacji – Agnieszka Lankau, Matylda Sierakowska; 2.4. Metody symulacyjne w edukacji pacjentów – Anna Leńczuk-Gruba; 2.5. Nowoczesne metody kształcenia z użyciem technologii informacyjnych – Wiesław Półjanowicz; 2.6. Metody eksponujące w edukacji pacjentów – Zofia Janina Sienkiewicz; 2.6.1 Planowanie edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem metod eksponujących; 2.7. Metody praktyczne w edukacji zdrowotnej – Lucyna Płaszewska-Żywko, Maria Kózka; 2.8. Metody wykorzystywane w edukacji do zmiany zachowań zdrowotnych – Barbara Janina Ślusarska; 2.8.1. Zachowania zdrowotne i proces zmian zachowań zdrowotnych; 2.8.2. Metody edukacji w zmianach zachowań zdrowotnych; 2.9. Ewaluacja efektów kształcenia w obszarze edukacji zdrowotnej – Maria Kózka, Lucyna Płaszewska-Żywko; Część 2. Założenia edukacji zdrowotnej a praktyka pielęgniarska i współpraca interdyscyplinarna; 3 Programy edukacji zdrowotnej w grupie osób zdrowych i zagrożonych ryzykiem choroby; 3.1. Interdyscyplinarne programy edukacji zdrowotnej w obszarze promocji zdrowia – Anna Andruszkiewicz, Mariola Barbara Banaszkiewicz; 3.1.1. Założenia teoretyczne tworzenia interdyscyplinarnych programów w obszarze promocji zdrowia; 3.1.2. Narodowy Program Zdrowia; 3.1.3. Programy promocji zdrowia; 3.2. Populacyjne programy zdrowotne ukierunkowane na grupy ryzyka chorobowego – Barbara Janina Ślusarska, Anna Andruszkiewicz; 3.2.1. Programy zdrowotne finansowane przez Ministerstwo Zdrowia; 3.2.2. Profilaktyczne programy zdrowotne realizowane w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia; 3.2.3. Programy zdrowotne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego; 3.2.4. Udział pielęgniarki w realizacji profilaktycznych programów zdrowotnych 4 Projekty programów edukacyjnych dla pacjentów i/lub opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych; 4.1. Edukacja zdrowotna w chorobach reumatycznych – Matylda Sierakowska; 4.1.1. Projekt edukacji pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów; 4.1.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie pacjentów/opiekunów osób chorych na reumatoidalne zapalenie stawów; 4.1.3. Materiały informacyjne dla pacjentów – jak żyć z reumatoidalnym zapaleniem stawów – zalecenia do samoopieki; 4.2. Edukacja zdrowotna w przewlekłych chorobach układu pokarmowego – Katarzyna Łagoda, Regina Sierżantowicz; 4.2.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą refluksową przełyku; 4.2.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych wybranymi metodami problemowymi w grupie chorych z chorobą refluksową przełyku;4.2.3. Projekt edukacji pacjentów z zespołem jelita nadwrażliwego; 4.2.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (ranking diamentowy) w grupie chorych z zespołem jelita nadwrażliwego; 4.3. Edukacja zdrowotna w chorobach układu sercowo-naczyniowego – Iwona Teresa Jarocka, Dorota Joanna Kondzior; 4.3.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą niedokrwienną serca; 4.3.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (rybi szkielet) w grupie osób z chorobą niedokrwienną serca; 4.3.3. Projekt edukacyjny pacjentów z nadciśnieniem tętniczym; 4.3.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodami problemowymi (mapa myśli, układanka/puzzle) w grupie chorych z nadciśnieniem tętniczym; 4.4. Edukacja zdrowotna w chorobach układu oddechowego – Krystyna Kowalczuk, Hanna Joanna Rolka; 4.4.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc; 4.4.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą praktyczną – pokaz z objaśnieniem, w grupie chorych z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc; 4.4.3. Materiały informacyjne dla pacjentów na temat prowadzenia rehabilitacji oddechowej; 4.5. Edukacja zdrowotna w chorobach neurodegeneracyjnych – Krystyna Klimaszewska, Katarzyna Krystyna Snarska; 4.5.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą Parkinsona; 4.5.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (burza mózgów) w grupie chorych z chorobą Parkinsona; 4.5.3. Materiały informacyjne dla pacjentów z chorobą Parkinsona; 4.6. Edukacja zdrowotna w chorobach nerek – Grażyna Kobus; 4.6.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą chorobą nerek w okresie bezpośrednio poprzedzającym leczenie nerkozastępcze; 4.6.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie chorych przygotowywanych do leczenia nerkozastępczego; 4.7. Edukacja zdrowotna w wybranych problemach geriatrycznych – Halina Doroszkiewicz, Jolanta Lewko; 4.7.1. Projekt edukacji opiekunów sprawujących opiekę nad chorym z otępieniem w środowisku zamieszkania; 4.7.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (analiza przypadku) w grupie opiekunów osób starszych z otępieniem; 4.8. Edukacja w przewlekłych chorobach dermatologicznych – Anna Baranowska, Barbara Jankowiak; 4.8.1. Projekt edukacji rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry; 4.8.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (mapa mentalna, burza mózgów) w grupie rodziców/opiekunów dzieci chorych na atopowe zapalenie skóry; 4.8.3. Materiały informacyjne dla rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry.[JK]
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla pielęgniarek i studentów na kierunku pielęgniarstwo.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej