Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(6)
Wypożyczalnia Bełchatów
(2)
Wypożyczalnia Radomsko
(2)
Wypożyczalnia Tomaszów
(1)
Autor
Ambroziak Konrad
(6)
Kołakowski Artur
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Kennedy Sarah M.
(2)
Sherman Jamie A.
(2)
Siwek Klaudia
(2)
Ambroziak Jagna (1971- )
(1)
Bennett Shannon M.
(1)
Bilek Emily L.
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Glasner-Edwards Suzette
(1)
Korona Krzysztof
(1)
Maj Konrad
(1)
Miller Katarzyna (1962- )
(1)
Pawłowicz Beata (1965- )
(1)
Pinto Stefania S.
(1)
Rotkiel Maria (1977- )
(1)
Sielski Ireneusz (psychoterapeuta)
(1)
Siwek Klaudia.
(1)
Srebnicki Tomasz (1979- )
(1)
Wasilewska Katarzyna (1975- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Psycholodzy
(3)
9-13 lat
(2)
Nastolatki
(2)
Psychoterapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Uzależnieni
(1)
Temat
Depresja psychiczna
(3)
Nastolatki
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Młodzież
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Farmakoterapia
(1)
Leczenie
(1)
Mindfulness
(1)
Miłość
(1)
Mózg
(1)
Osoby z depresją
(1)
Pieniądz
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Samobójstwo
(1)
Samotność
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Stres
(1)
Szczęście
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Życie seksualne
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Opracowanie
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110529 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza książka Konrada Ambroziaka, Artura Kołakowskiego i Klaudii Siwek "Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać" to kompendium wiedzy na temat depresji, jej przyczyn oraz metod leczenia. Jej dopełnieniem jest niniejsza książka – swoisty instruktarz zawierający rady, wskazówki, ćwiczenia, podpowiedzi i odpowiedzi na nurtujące pytania. To wyczerpujący poradnik skierowany do głównych zainteresowanych: nastolatków dotkniętych depresją i ich rodziców. Rodzicu, dzięki lekturze dowiesz się między innymi: - jak zaakceptować chorobę dziecka i jej konsekwencje; - jak poradzić sobie z uporczywym poczuciem winy; - jakie twoje zachowania sprzyjają leczeniu, a jakie mogą je zakłócić; - jak motywować, chwalić i nagradzać swojego nastolatka; - czego możesz wymagać od dziecka z depresją i jak to egzekwować; - jak zadbać o siebie i pozostałych członków rodziny. Nastolatku, dzięki lekturze dowiesz się między innymi: - jak rozmawiać z innymi o swojej chorobie; - jak planować swoją codzienność (dom, szkoła, czas wolny); - jak postępować w sytuacjach kryzysowych (spadek nastroju, myśli samobójcze); - jak pracować ze swoimi emocjami – poznasz techniki akceptacji i uważności; - jak radzić sobie z krzywdzącą stygmatyzacją społeczną; - jak się przygotować i zmotywować do terapii. źródło opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110674 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Droga do wyjścia z uzależnienia nie jest prosta. Używki poprawiają samopoczucie, pomagają się odprężyć, funkcjonować w sytuacjach społecznych, uciec od trudności. Często jednak okazjonalne sięganie po alkohol czy narkotyk stopniowo prowadzi do niekontrolowanego przymusu ich używania – do uzależnienia. Nadzieja na poprawę nastroju stanowi ogromną przeszkodę w radzeniu sobie z nałogiem nawet wówczas, gdy już wiesz, że rujnuje on życie twoje i twoich bliskich. Twój uzależniony mózg kusi, nakłania, przekonuje: „To ukoi ból”, „Gdy się napijesz, poczujesz się lepiej”, „Jeśli tylko zechcesz, możesz nad tym zapanować”, „To już ostatni raz”. Ulegasz więc. Nie po raz pierwszy. Właśnie dlatego potrzebujesz konkretnych narzędzi i umiejętności, które pozwolą ci wytrwać w trzeźwości, nawet gdy sytuacja, inni ludzie czy nastrój będą cię popychały na powrót w stronę używek. W niniejszym poradniku znajdziesz zestaw technik, których skuteczność potwierdziły badania naukowe, a które wywodzą się z trzech osobnych, choć uzupełniających się modeli: dialogu motywującego, terapii poznawczo-behawioralnej i uważności. Pomogą ci one podjąć trwałą decyzję o zmianie stylu życia, podtrzymać motywację, która w naturalny sposób ulega wahaniom, a także rozpoznać i zmienić „uzależniające myślenie”, które zwiększa podatność na nawrót uzależnienia. Przy podejmowaniu codziennych decyzji twoje myślenie będzie nastawione na proces zdrowienia, dzięki czemu wytrwasz w abstynencji. Poradzisz sobie z przytłaczającymi myślami, frustracją, słabościami, brakiem wiary w siebie, gniewem, lękiem. Zaczniesz czerpać przyjemność z codziennych, zwyczajnych pozytywnych doświadczeń, a co najważniejsze – przejmiesz kontrolę nad własnym życiem. Wszystkie techniki zostały zilustrowane opisami przypadków i ćwiczeniami, dzięki którym: • zmienisz destrukcyjne nawyki i zwiększysz samokontrolę, • przestaniesz działać impulsywnie i polegać na automatycznych odruchach, • poradzisz sobie z trudnymi emocjami i bolesnymi myślami, • zaakceptujesz swoje doznania takimi, jakie są, bez ich osądzania, • będziesz działać w teraźniejszości zamiast rozpamiętywać przeszłość bądź zamartwiać się o przyszłość, • wzmocnisz pewność siebie i poczucie własnej wartości, • wykształcisz w sobie trwałą motywację do zmiany, • naprawisz relacje z bliskimi. źrodło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113731 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. źródlo opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113185 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla dzieci oraz ich rodziców, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. źródło opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113184 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czasami do osiągnięcia szczęścia potrzeba mniej niż się nam wydaje. Jak być szczęśliwym, mieć poczucie pełni w różnych dziedzinach życia? Co nam przeszkadza w osiągnięciu szczęścia i jak te przeszkody pokonać? Rozmowy ze znanymi psychologami (m.in. z Katarzyną Miller, Marią Rotkiel, Wojciechem Eichelbergerem) a do tego proste porady. Z tej książki dowiemy się m.in. jak być szczęśliwym w pracy, w rodzicielstwie, w samotności, w przyjaźni. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/149799/dekalog-szczescia-jak-sie-nie-dac-udawnej-radosci-ale-tez-nie-wpasc-w-czarna-rozpacz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115168 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej